/AgentLine telefonväxel
AgentLine telefonväxel 2017-09-12T11:47:02+00:00

AgentLine – skräddarsydd telefonväxel

AgentLine är en växellösning som gör att du snabbt och enkelt kan ta emot kundsamtal. Till AgentLine kan telefonnummer i olika länder kopplas och du kan ha obegränsat antal agenter som jobbar i tjänsten. Kundupplevelsen kan skräddarsys utifrån just din verksamhet och till din hjälp kan du också välja till flera bra verktyg; till exempel kampanjpris och SMS-utskick.

Betalsätt

I AgentLine kan du ta betalt av din kund på fyra olika sätt: Betalnummer, faktura, förskott eller via kortbetalning. Viatels kundwebb ger dig möjlighet att enkelt administrera ditt kundregister samt ger dig en tydlig överblick över kundens betalningar. Här kan du hitta samtalsstatistik på ett sätt som gör det lätt att se vad som är mest lönsamt för dig.

Visa agenternas status på din hemsida

Det är enkelt att lägga till så att besökare på din hemsida kan se vilka agenter som är inloggade och om de är upptagna eller tillgängliga för nytt samtal. Vi kan leverera ett färdigt paket så att agenternas status uppdateras automatiskt var 10:e sekund på din hemsida.

För dig som är avancerad hemsideutvecklare kan API användas så att utseendet och funktionen blir precis som du önskar.

Statistik

Statistik ger dig kunskap och förståelse om dina kunder och vad de uppskattar. Det är också ett viktigt instrument för att kunna styra verksamheten framåt. Vi har därför tagit fram en mängd statistikverktyg så att du kan analysera dina kunders samtalshistorik.

Utöver samtalsstatistik för en specifik kund eller en viss agent kan du visa övergripande statistik och jämföra trafiken mellan olika veckodagar, veckor och månader.

Löneunderlag

I Viatels kundwebb kan du ta fram löneunderlag för dina agenter. Underlaget baseras på den tid som agenten varit inloggad och på den samtalsmängd som agenten hanterat under vald period. I underlaget framgår på vilken tjänst som agenten hanterat samtal samt på vilket nummer som agenten tagit emot samtal – allt för att underlätta så mycket som möjligt för er löpande administration.

SMS-utskick

I AgentLine kan SMS automatiskt skickas till din kund när en agent som var upptagen när kunden ringde blir tillgänglig. Det gör att kunden kan ringa så snart agenten blir ledig.

Ett SMS-meddelande kan skickas till en agent som inte svarar på kundsamtal. Det är användbart om agenten är upptagen i annat samtal.

Du får även tillgång till SMS-tjänsten i kundwebben där du smidigt kan skicka SMS till både kunder i alla länder och dina egna agenter. Här kan du också få överblick över alla SMS som har skickats till kunder och agenter.

Språk

AgentLine kan enkelt anpassas så att kunden kan ringa in på ett lokalt nummer och att tjänsten fungerar på det lokala språket. Därmed kan man också ange vilka agenter som kan jobba på olika språk.

Genom att börja med tjänsten på svenska kan du på det här sättet enkelt bredda dig till fler marknader. Du kan t.ex. lägga till norska och finska betalnummer och på så sätt nå en större målgrupp med samma agenter. Möjligheterna är oändliga!

Lyssna på förinspelat information

Kunden kan ringa och lyssna på förinspelat information. Kunden kan lyssna på en uppsjö av inspelningar i olika menyer. Du bygger själv upp samtalsflödet och kontrollerar på så sätt hela upplägget. Ljudfiler kan laddas upp eller spelas in och aktiveras via telefon. På så sätt kräver tjänsten ingen administration. Allt för att det ska vara så enkelt och smidigt som möjligt för dig. I statistiken på kundwebben får du information om hur mycket funktionen nyttjats och vilka inspelningar som kunderna lyssnat mest på.

Kampanj

Kampanjpris är ett verktyg som lever upp till sitt namn. Det gör det möjligt att erbjuda ett antal gratisminuter i början av ett samtal, rabatterat pris mellan två klockslag ett specifikt datum, kampanj för specifika telefonnummer eller kampanjer enbart för kunder som inte ringt in till tjänsten sedan ett visst datum.
Du kan sedan följa statistik för din kampanj; hur mycket den används, hur mycket den kostat jämfört med ordinarie pris, hur mycket du tjänat och så vidare.

API

Att bygga tekniska integrationer är må hända inte ett måste, men om eller när du blir intresserad av det så har AgentLine mycket att erbjuda. Vill du bygga en app, styra eller skapa automatiserade SMS-utskick eller bygga en egen administrativ webb så erbjuder Viatel den möjligheten. Med API kan du:

  • Hämta agenternas aktuella status
  • Logga in och logga ut agenter
  • Ge en kund ett specialpris
  • Skapa en kampanj för dina kunder
  • Skapa och ändra informationen på dina agenter
  • Göra insättningar vid förskottsbetalningar
  • Hämta statistik på dina linjer och dina nummer
  • Mycket mera

Vi hittar den bästa lösningen för dig!

Kontakta oss för mer information. Ring 08-50 60 10 00, skicka ett SMS med texten VIATEL till 71440 eller skriv till oss här nedan så återkommer vi till dig.

Kontakta oss