/Betalnummer
Betalnummer 2017-09-12T11:47:03+00:00

Betalnummer
– Lönsamma betalteletjänster

Med Viatels betalnummer får du driftsäkra betaltjänster för dina behov, stöd av vår kunniga personal och säkra utbetalningsrutiner – allt till marknadens bästa villkor. Med ett betalnummer med prefixen 0900, 0939, 0944 eller 099 kan du på ett enkelt sätt ta betalt för varor eller tjänster. Ett bekvämt betalsätt med låga avgifter.

  • Statistik direkt i kundwebben som visar hur mycket ni tjänat
  • Ni kan själva ändra vilket telefonnummer samtalen ska kopplas till
  • Marknadens lägsta avgifter
  • Viatel står för risken och garanterar utbetalning till er
  • Funktion för att öppna och stänga betalnumret

Betalnummer

Lönsammare betalnummer

Vi erbjuder större avkastning på varje samtal som sker – det är den stora skillnaden med Viatels betalnummer. Ett snabbt, enkelt och tryggt betalsätt, för både dig och din kund, men till lägre avgifter. Det behövs ingen registrering för att kunna betala och tjänsten kan nås även av konsumenter med hemligt telefonnummer.

Du behöver inte identifiera din kund eller skicka ut fakturor och slipper kundförluster. Din kund ringer ett betalsamtal för att betala en vara eller en tjänst, kostnaden debiteras sedan på deras telefonräkningen.

0900-, 0939-, 0944- eller 0939-

Svenska betalnummer inleds alltid med prefixen 0900, 0939, 0944 eller 099 och har alltid förhöjd taxa, olika prefix används för olika typer av innehåll.
0900 – information
0944 – underhållning
0939 – övrigt
099 – stora event (Tv/Radio)

Du bestämmer priset

Du kan välja att debitera ett visst pris per samtal eller ett visst pris per minut. Du bestämmer själv pris och momssats på ditt betalnummer beroende på vilken tjänst eller produkt du säljer.
– Om du väljer prismodellen “pris per minut” får varje samtal som mest kosta 1500 kr och när gränsen är uppnådd, avslutas samtalet automatiskt.
– Om du väljer prismodellen “pris per samtal” kan du som mest debitera 500 kr per samtal.
Beroende på vilken typ av tjänst eller vara du säljer, kan vi efter överenskommelse även erbjuda debitering av högre belopp.

Bestäm dina öppettider

Har du behov av särskilda öppettider på ditt betalnummer så finns möjligheten att använda dig av de två tillvalen: schemalagda öppettider och manuellt öppet/stängt.
Med tillvalet schemalagda öppettider bestämmer du på förhand när betalnumret ska vara öppet, t.ex. vardagar kl. 8.00 – 17.00.
Med tillvalet manuellt öppet/stängt går du själv in och öppnar/stänger ditt betalnummer i din kundwebb.

Ångermarginal på 10 sekunder

Efter att konsumenten godkänt priset för att ringa ditt betalnummer följer en ångertid på 10 sekunder och om konsumenten lägger på innan det gått 10 sekunder sker ingen debitering. Det aktiva godkännandet tillsammans med ångermarginalen minimerar risken för oönskade betalsamtal där konsumenten inte förstått vad det kostar, en trygghet både för dig och för din kund!

Kundwebb ger överblick

I kundwebben får du en tydlig överblick av din tjänst där du t.ex. kan följa samtalsstatistiken för att anpassa bemanning och marknadsföring. Tillgång till vår kundwebb ingår utan extra kostnad.

Administrera din tjänst

På din kundwebb kan du även administrera ditt betalnummer. Du kan t.ex. lägga till och ta bort telefonnummer som vi ska koppla dina samtal till, helt utan kostnad. Du kan även kreditera samtal med ett par enkla knapptryckningar. Krediterade samtal skickas till konsumentens operatör som drar av samtalen på konsumentens telefonräkning.

Portera ditt betalnummer

Om du idag har betalnummer hos en annan leverantör så hjälper vi dig att byta. Du kan ta del av fördelarna med Viatels betalnummer utan att behöva byta betalnummer eller att det påverkar driften av din tjänst. . Du behåller ditt nuvarande telefonnummer och din tjänst fortsätter att fungera på samma sätt som tidigare.

Utbetalning

Utbetalning för trafiken sker till ditt företagskonto 40 bankdagar efter varje månadsavslut. Om du vill ha betalt snabbare erbjuder vi tilläggstjänsten ViaFinans, då betalar vi ut dina genererade intäkter redan inom 10 bankdagar.
Efter varje månadsslut skickar vi en sammanställning av antal samtal/minuter, din intäkt för trafiken samt våra avgifter. Kostnaderna kvittas direkt mot intäkterna på en och samma faktura – enkelt och smidigt.

Hur beställer jag?

Utifrån dina behov kan vi skräddarsy lösningar för dina betalnummer. Snabbast går det om du ringer vår säljavdelning på telefonnummer 08-50 60 10 00. Du kan även maila sales@viatel.se eller fylla i formuläret under beställ betalnummer.