Betalnummer
– Få betalt för dina samtal

Med Viatels betalnummer får du betalt av den som ringer, antingen pris per minut eller ett fast pris för hela samtalet. Ett bekvämt betalsätt med låga avgifter och utan kundförluster.

  • Statistik direkt i kundwebben som visar hur mycket ni tjänat
  • Ni kan själva ändra vilket telefonnummer samtalen ska kopplas till
  • Viatel står för risken och garanterar utbetalning till er
  • Funktion för att öppna och stänga betalnumret

Betalnummer

pdf produktblad

Smidigt för dig och din kund

Det behövs ingen registrering för att kunna betala och tjänsten kan nås även av konsumenter med hemligt telefonnummer. Du behöver inte identifiera din kund eller skicka ut fakturor och slipper kundförluster. Din kund ringer ett betalsamtal för att betala en vara eller en tjänst, vars kostnad sedan debiteras på deras telefonräkning.

Du bestämmer priset

Du kan välja att debitera per samtal eller per minut och bestämmer själv pris och momssats på ditt betalnummer, beroende på vilken tjänst eller produkt du säljer.
– Om du väljer prismodellen “pris per minut” får varje samtal som mest kosta 1500 kr och när gränsen är uppnådd, avslutas samtalet automatiskt.
– Om du väljer prismodellen “pris per samtal” kan du som mest debitera 500 kr per samtal.
Beroende på vilken typ av tjänst eller vara du säljer, kan vi efter överenskommelse även erbjuda debitering av högre belopp.

Bestäm dina öppettider

Om du har särskilda behov av öppettider för ditt betalnummer så kan du använda tillvalen: schemalagda öppettider och manuellt öppet/stängt.
Med tillvalet schemalagda öppettider bestämmer du på förhand när betalnumret ska vara öppet, t.ex. vardagar kl. 8.00 – 17.00.
Med tillvalet manuellt öppet/stängt går du själv in och öppnar/stänger ditt betalnummer i din kundwebb.

Kundwebb ger överblick

Som kund hos oss kan du enkelt logga in på vår kundwebb och få en tydlig och utförlig överblick av din tjänst. Här hittar du t.ex. samtalsstatistik som kan vara till stor hjälp för att optimera bemanning och marknadsföring.

Administrera din tjänst

På din kundwebb kan du även administrera ditt betalnummer. Du kan där t.ex. lägga till och ta bort telefonnummer som vi ska koppla dina samtal till, och kreditera samtal med ett par enkla knapptryckningar. Krediterade samtal skickas till konsumentens operatör som drar av samtalen på konsumentens telefonräkning.

Hur beställer jag?

Utifrån dina behov kan vi skräddarsy lösningar för dina betalnummer. Snabbast går det om du fyller i formuläret på sidan komma igång, då har vi all information från början men det går även bra att maila oss på sales@viatel.se eller ringa oss på telefonnummer 08-50 60 10 00.