RCS Business Messaging
DU KAN SE DET SOM SMS 2.0.
Med oöverträffade öppnings- och svarsfrekvenser på 98 % respektive 45 % har varumärken upplevt kraften i marknadsföring genom SMS i åratal. Men med dess teckenbegränsningar och brist på robusta engagemangsfunktioner har SMS fortfarande vissa betydande begränsningar.
RCS (Rich Communication Services) är ett stort steg framåt. Det skapar i huvudsak ett sätt för varumärken att leverera kraftfulla, interaktiva app-liknande upplevelser inom mobila meddelandetjänster. Medan SMS är begränsat till enbart text och hyperlänkar, så möjliggör RCS en mer interaktiv upplevelse där mottagaren kan agera direkt. Man kan även ge förslag på handlingar för att på så sätt styra kundresan baserat på de svar man får.
Slutresultatet är en vacker, mycket engagerande kundupplevelse som du kan erbjuda alla dina kunder – oavsett om de har din app eller inte.
RCS – FUNKTIONER OCH EGENSKAPER
Kraften i RCS ligger i dess rika och interaktiva funktioner.
- Skicka högupplösta bilder, videor eller ljudfiler tillsammans med kort text.
- Man kan sätta samman bilder och text som läsaren kan skrolla igenom.
- Levererade och lästa kvitton: Användare kan se när deras meddelanden levereras och läses – och även när varumärket skriver tillbaka.
- Verifierad avsändare: För att börja skicka RCS-meddelanden måste varumärken först bli en verifierad avsändare. Detta gör att varumärken kan visas med sitt företagsnamn istället för bara en siffra.
-
Hur du kommer igång
Viatel är en Google-partner. Kontakta oss så guidar vi dig genom processen.