AgentLine – skräddarsydd telefonväxel

AgentLine är en mångsidig växellösning som gör att du snabbt och smidigt kan hantera och debitera dina kundsamtal. Tjänsten tillåter att ett obegränsat antal agenter jobbar på linjen samtidigt och gör det möjligt för kunden att via en meny välja vilken agent den vill prata med. Kundupplevelsen kan dessutom skräddarsys utifrån just din verksamhet. Till din hjälp finns också flera användbara verktyg att välja till, som till exempel: kampanjpris och SMS-utskick.

Betalsätt

I AgentLine kan du ta betalt av din kund på fyra olika sätt: Betalnummer, faktura, förskott eller via kortbetalning. Viatels kundwebb ger dig möjlighet att enkelt administrera ditt kundregister samt ger dig en tydlig överblick över dina kunders betalningar. Här hittar du även samtalsstatistik som kan vara till god hjälp för att analysera och förbättra verksamheten.

Visa agenternas status på din hemsida

Kunder vill gärna se vilka agenter som är inloggade och lediga. På er hemsida kan ni lägga in en html-kod som visar agentens tillgänglighet; antingen står det inloggad eller utloggad. Texten uppdateras automatiskt var 10 e sekund.

För de som har programmeringskunskaper är det möjligt att bygga en integration mot vårt API och då själv bestämma hur agentens status ska presenteras på hemsidan.

Statistik

Statistik ger dig kunskap och förståelse om dina kunder och vad de uppskattar, vilket kan vara avgörande för att kunna utveckla och förbättra verksamheten. Vi har därför tagit fram en mängd statistikverktyg så att du kan analysera dina kunders samtalshistorik. Du kan till exempel se samtalsstatistik för en specifik kund eller agent, titta på övergripande statistik och har möjlighet att jämföra trafiken mellan olika veckodagar, veckor och månader.

Löneunderlag

I Viatels kundwebb kan du ta fram löneunderlag för dina agenter. Underlaget baseras på den tid som agenten varit inloggad och på den samtalsmängd som agenten hanterat under vald period. I underlaget framgår för vilken tjänst som agenten hanterat samtal samt vilket nummer som agenten tagit emot samtal på – allt för att underlätta för er löpande administration.

SMS-utskick

I AgentLine kan SMS automatiskt skickas till din kund när en agent som var upptagen när kunden ringde blir tillgänglig. Det gör att kunden kan ringa så snart agenten blir ledig.

Ett SMS-meddelande kan skickas till en agent som inte svarar på kundsamtal. Det är användbart om agenten är upptagen i annat samtal.

Du får även tillgång till SMS-tjänsten i kundwebben där du smidigt kan skicka SMS till både kunder i alla länder och dina egna agenter. Här kan du också få överblick över alla SMS som har skickats till kunder och agenter.

Språk

AgentLine kan enkelt anpassas för att fungera på lokala språk. Detta görs genom att ett lokalt nummer konfigureras för tillhörande språk och sedan kopplas till de agenter som kan ta emot samtal på språket. Därmed kan man också ange vilka språk som de respektive agenterna kan jobba på. Detta öppnar upp möjligheter för att enkelt och effektivt kunna bredda verksamheten mot nya marknader. Du kan t.ex. lägga till ytterligare nordiska betalnummer och på så sätt nå en större målgrupp med samma agenter. Möjligheterna är oändliga!

Lyssna på förinspelat information

Kunden kan ringa och lyssna på förinspelad information. Genom en uppsjö av inspelningar i olika menyer, kan kunden ringa in och själv välja bland det förinspelade materialet som erbjuds. Du bygger själv upp samtalsflödet och kontrollerar på så sätt hela upplägget. Ljudfiler kan laddas upp eller spelas in och aktiveras via telefon. På så sätt kräver tjänsten ingen administration. Allt för att tjänsten ska vara så enkel och smidig som möjligt att hantera. I statistiken på kundwebben får du information om hur mycket funktionen nyttjats och vilka inspelningar som kunderna lyssnat mest på.

Kampanj

Kampanjpris är ett verktyg som lever upp till sitt namn. Det gör det möjligt att erbjuda ett antal gratisminuter i början av ett samtal, rabatterat pris mellan två klockslag ett specifikt datum, kampanj för specifika telefonnummer eller kampanjer enbart för kunder som inte ringt in till tjänsten sedan ett visst datum.
Du kan sedan följa statistik för din kampanj; hur mycket den används, hur mycket den kostat jämfört med ordinarie pris, hur mycket du tjänat och så vidare.

Insamling till välgörenhet

API

Att bygga tekniska integrationer är må hända inte ett måste, men om eller när du blir intresserad av det så har AgentLine mycket att erbjuda. Vill du bygga en app, styra eller skapa automatiserade SMS-utskick eller bygga en egen administrativ webb så erbjuder Viatel den möjligheten. Med API kan du:

  • Hämta agenternas aktuella status
  • Logga in och logga ut agenter
  • Ge en kund ett specialpris
  • Skapa en kampanj för dina kunder
  • Skapa och ändra informationen på dina agenter
  • Göra insättningar vid förskottsbetalningar
  • Hämta statistik på dina linjer och dina nummer
  • Mycket mera

Vi hittar den bästa lösningen för dig!

Kontakta oss för mer information. Ring 08-50 60 10 00, skicka ett SMS med texten VIATEL till 71440 eller skriv till oss här nedan så återkommer vi till dig.

    Kontakta oss